Tel:

Fax:

Email:

www.hayatiboskut.com.tr

Celal Bayar Üniversitesi


Tübitak

Y.Ö.K


ÖSYM

Resmi Gazete


İletisim


Ana Sayfa

Hakkımızda

Tüm Programlar

Makaleler

Kİmya ana bİlİm dalI Web sİtemİze hoşgeldİnİz
Ana Sayfa HakkImIzda Tüm Programlar Makale İletİşİm
bİlgİsayar,tasarIm ve yazIlIm teknolojİsİ www.hayatiboskut.com.tr

1. Öncelikle şablon olarak kaydedeceğimiz yukarıdaki dosyayı oluşturmak için aşağıdaki işlemleri yapın.

2. A1:J1 alanını seçip, Giriş sekmesi - Birleştir ve Ortala aracını tıklayın.

3. FEN BİLİMLERİ başlığını girin. (Kendi firmanızın adını ya da başka bir unvan girebilirsiniz.)

4. Başlığı seçin. Giriş sekmesi - Yazı Tipi Boyutu aracını kullanıp yazı boyutunu 16, Dolgu Rengi aracını kullanıp dolgu rengini siyah, Yazı Tipi Rengi aracını kullanıp yazı rengini mavi yapın.

5. Adres bilgilerini girin.

6. HSBN, Başlık, Yazar, Yayınevi, Birim, Şube, Talep Açıklaması, Adet, Satış Fiyatı, Toplam başlıklarını girin.

7. A7:J14 alanını seçip Giriş sekmesi - Kenarlıklar aracını kullanarak Tüm Kenarlıklar aracını tıklayın. Dolgu Rengi aracını kullanıp zemin rengini gri, Yazı Tipi Rengi aracını kullanıp yazı rengini siyah yapın.

8. G15:J17 A7:J14 alanını seçip Kenarlıklar aracını kullanarak Tüm Kenarlıklar aracını tıklayın.

9. A2:J14 alanını Dolgu Rengi aracını kullanıp zemin rengini beyaz yapın.

10. Sadece formunuzun yazdırılması için A1:J14 alanını seçip Sayfa Düzeni sekmesi - Yazdırma alanı komut düğmesi - Yazdırma Alanını Belirle seçeneğini işaretleyin.

11. J8 hücresini tıklayıp =H8*18 formülünü girin. Bu formülü Kopyala-Doldur düğmesi yardımı ile J8:J14 alanına kopyalayın. Böylece kitap fiyatını ve adedini yazdığımızda toplam fiyat yazılacak.

12. J15 hücresinde =TOPLA(J8:J14) formülünü yazın ya da J15 hücresinde iken Giriş sekmesi - Otomatik Toplam aracını tıklayıp J8:J14 alanı seçin ve Enter tuşuna basın. Böylece tüm girilen kitap fiyatlarının ara toplamını bulacağız.

13. J16 hücresinde =J15*1,08 veya =J15+J15*8/100 formülünü yazın. Böylece kitapların KDV’li fiyatını bulacağız. Kitap KDV’si %8’dir.

14. J17 hücresinde =J15+J16 veya =TOPLA(J15:J16)formülünü yazın. Böylece genel toplamı bulacağız.

15. H8:H14 alanını seçin. Ctrl tuşunu basılı tutup J8:J17 alanını seçin. (Ctrl tuşuna farklı alanları seçmek için bastık.) Para Birimi aracını tıklayın. Böylece para birimi ekledik. Artık şablon dosyamız genel olarak bitti.

16. Dosya sekmesi - Farklı Kaydet seçeneğini işaretleyin.

17. Dosya Adı kutusuna Kitap Talep Formu yazın.

18. Kayıt türü kutusunu tıklayıp Excel Şablonu seçeneğini işaretleyin.

19. Kaydet düğmesini tıklayın.

20. Dosya sekmesi - Kapat seçeneğini işaretleyin. Tebrikler şablon dosyanızı kaydettiniz.

Örnek Uygulama:
3.1.7 Excel Şablon Dosyalarından Çalışma Dosyaları Oluşturma

Daha önce oluşturduğumuz Kitap Talep Formu şablon dosyasını açıp gerekli kısımları doldurduktan sonra kaydedeceğiz.

1. Dosya sekmesi - Yeni seçeneğini işaretleyin.

2.Kullanılabilir Şablonlar altında Şablonlarım seçeneğini işaretleyin. Karşınıza Şablonlar penceresi gelir.

FEN BİLİMLERİ

3. Kitap Talep Formu dosyasını tıklayın. Tamam düğmesini tıklayın. Şablon dosya açılır. Dosyaya gerekli verileri girin.

4. Dosya sekmesi - Kaydet seçeneğini işaretleyin. Dosya adı kutusuna Ocak07-Kitap Talep Formu ismini yazın. Kaydet düğmesini tıklayın. Böylece aynı şablon dosyayı açıp farklı tarihler için onlarca dosya oluşturabilirsiniz.

3.1.8 Yeni Dosya (Kitap) Açma

Yeni (boş) dosya (kitap) açmak için aşağıdaki yöntemlerden biri kullanılır.

1. Dosya sekmesi - Yeni -  Boş Çalışma Sayfası seçeneğini işaretleyin.

2. Hızlı Erişim araç çubuğundan Yeni aracını tıklayın.

3. Ctrl+N tuşlarına basın.

3.1.9 Kayıtlı Dosyaları Açma

Kayıtlı dosyalar aşağıdaki yöntemlerden biri kullanılarak açılabilir, ekrana getirilebilir.

1. Dosya sekmesi -   seçeneğini işaretleyin.

2. aracını tıklayın.

3. Ctral+O tuşlarına basın

4. Yukarıdaki yöntemlerden biri seçildiğinde ekrana gelen pencerede dosyanın ismini yazın veya bu dosyayı tıklayıp Aç düğmesini Tıklayın veya dosya ismini çift tıklayın.

3.1.10 Açık Olan Excel Dosyaları Arasında Geçiş Yapma

Excel’de birden fazla dosya açmışsanız açık dosyalarınızı aşağıdaki gibi Görünüm sekmesi - Pencerelerde Geçiş Yap komut düğmesini tıklayıp görebilirsiniz. Açık dosyalar arasında geçiş yapmak için:

1. Görünüm sekmesi - Pencerelerde Geçiş Yap komut düğmesini tıklayın.

2. Geçiş yapmak istediğiniz (aktif yapılacak) dosyayı tıklayın veya Ctrl+Tab tuşlarına basın.


3.1.11 Açık Dosyaları Aynı Ekrana Yerleştirme

Aynı ekranda birden fazla dosya ile çalışabilirsiniz.

1. Bunun için dosyalar açılır.

2. Açık olan dosyaları yerleştirmek için Görünüm sekmesi - Tümünü Yerleştir komut düğmesini tıklayın. Aşağıdaki pencereden yerleştirme şeklini seçin.


3. Dosyalar aynı ekrana yerleştirildiğinde sonuç aşağıdaki gibidir. Böylece karşılaştırılacak, kopyalanacak, taşınacak veriler vs. aynı ekranda görüntülenir.


 Excel KonularI  Excel konularIna  Devam bİr Öncekİ Konu