Excel 2x2 gibi basit bir işlemden, karmaşık bütçe, gelir-gider tabloları, bilanço hesaplarına kadar her türlü hesaplama işleminin yapılabileceği, en karmaşık tablolardan özet alt tabloların oluşturulabileceği, her türlü grafiğin düzenlenebileceği, elektronik tablo hesap grafik programıdır.
1.1 Excel Programını Çalıştırma
1. Başlat Tüm programlar (Programlar) Microsoft Office menüsü tıklayın.
2. Microsoft Excel seçeneğini işaretleyin.
UYARI Excel program simgesi başka bir grup simgesi içinde veya masaüstünde kısa yol olarak bulunabilir. Buradan da Microsoft Excel tıklanıp çalıştırılabilir.
Microsoft Office Excel Ekranı ve Kullanımı
Excel Hızlı Erişim Çubuğu
Excel penceresinin en üst kısmında yer alır. Üzerinde en çok kullanılan araçlar yer alır. Sağ tarafta yer alan açılır ok tıklanıp yeni araç düğmesi eklenebilir ya da kaldırılabilir.
1.2 Kitap (Dosya Adı)
Excel penceresinin en üstünde yer alır. Şu anda Book1 (Kitap1) yazan kısım. Eğer henüz yaptığınız işlemleri kaydetmemişseniz Excel dosyalarınıza Kitap1, Kitap2… gibi isimler verir.
1.3 Excel 2010 Şerit (Ribbon)
Excel 2003 menülerinin ve düğmelerinin yerini, Excel 2007 ve Excel 2016’da Ribbon (Şerit) aldı. Şerit 4 bölümden oluşur. Sekmeler, Gruplar, Komut Düğmeleri (düğmeler-araçlar) ve Gerektiğinde Görünen Sekmeler.
- Sekmeler: Sekmeler eski menüler gibi düşünülebilir. Burada menü seçenekleri yerine sadece komut döğmeleri vardır. Office de temel komutlar ilk sekme olan Home (Giriş) sekmesinde
toplanır. Bu sekmedeki komutlar, çalışma sayfalarında temel görevleri yerine getirirken kullanıcıların en sık kullandığı komutlardır. Home (Giriş) sekmesine veya kullanılan herhangi sekme ismine çift tıklayarak tüm araçları gizleyip görüntüleyebilirsiniz. Örneğin, Paste, Cut, Copy (Yapıştır, Kes ve Kopyala) komutları Home (Giriş) sekmesinde en başa, Clipboard (Pano) grubuna yerleştirilmiştir. Bunan sonra Font (Yazı Tipi) grubundaki yazı tipi biçimlendirme komutları gelir.
Excel konularIna Devam
- Gruplar: Her sekmedeki gruplar, görevi alt görevlere böler ve belirli bir tür görevi yerine getirmek için gerek duyabileceğiniz komutları bir araya toplar. Örneğin, sadece kopyalama işlemleri için kullanılan Pano (Clipboard) grubu, Kes, Kopyala, Yapıştır, Biçim Kopyalama düğmelerinden oluşmaktadır.
- Komut Düğmeleri: Her gruptaki komut düğmeleri, bir komutu yerine getirir veya komut menüsünü görüntüler. Eğer komut düğmesini doğrudan tıklarsanız, o komutu uygulamış olursunuz. Eğer komut düğmesinin yanında açılır liste oku varsa oku tıkladığınızda uygulayabileceğiniz diğer seçenekleri görüntülersiniz. Örneğin, Birleştir ve Ortala (Merge & Center) düğmesi yanındaki oku tıklarsanız istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz ya da Yapıştır (Paste) seçeneği okunu tıklarsanız kopyaladığınız değerleri değişik amaçlar için yapıştırabilirsiniz.
- Gerektiğinde Görünen Sekmeler: Grafik ya da resim eklediğinizde, metin kutusu çizdiğinizde veya bir tablo biçimlendirdiğinizde şerit üzerinde görünen ve kaybolan, benzersiz biçimde renkli sekmeleri fark edeceksiniz. Bunlar, resimler ve grafikler gibi öğeler için özel biçimlendirme araçlarını içeren bağlamsal sekmelerdir. Örneğin: Bir resim seçili iken resimler üzerinde işlem yapmaya yarayan komutların olduğu Resim Araçları (Picture) sekmesi otomatik görünür.
1.3.1 Excel Çalışma Dosyalarınızı Backstage Görünümü ile Yönetin
Microsoft Excel ile beraber standart dosya görünümü yerine Microsoft Excel 2010 Backstage görünümü gelmektedir. Dosyalarınızı kaydetmek, paylaşmak, yazdırmak, yayınlamak gibi yapmak istediğiniz birçok işlem Backstage ile daha kolaydır. Örneğin yazdırma işlemi için ihtiyacınız olacak tüm seçenekler, Backstage görünümünde etek bir yerde sunulmaktadır.
1. Microsoft Excel Backstage görünümüne gitmek için Ribbon (Şerit) üzerinde Giriş (Home) solundaki Dosya (File) menüsünü tıklayın. Backstage görünümünden sunumunuza (çalışma ekranına) hızlıca dönmek için Dosya (File) menüsünü tekrar tıklayın veya Giriş (Home), Ekle (Insert) … sekmelerinden (tab) birini tıklayın veya klavyeden Esc tuşuna basın.
2. Çalışma dosyalarınızı yazdırmak için Dosya (File) Yazdır (Print) komutunu seçin. Çalışma dosyalarınızın yazdırılabilir halini ve ihtiyacınız olacak tüm komutları burada göreceksiniz. Aşağıda Microsoft Excel 2010 Yazdır (Print) Backstage görünümü yer almaktadır. Burada kaç kopya yazdıracağınızı belirleyebilir, yazdırmak istediğiniz sayfanın önizlemesini görebilir, sayfa kenar boşluklarının ayarlayabilir, sayfalarınızı sığdırabilirsiniz.
Yazdırılacak belge kopya sayısı
Yazıcı tipini ve yazıcı özelliklerin ayarlıya bilrsiniz.
Yazdırılacak belge ön izleme bölümü
1. Yazdırılacak belgenin sayfa numaralarını vererek veya kaçıncı sayfadan kaçıncı sayfaya kadar olan kısmının yazılmasını saglar.
2. Kağıt boyutlarını secip veya ölçülendirme yapa bilirsiniz
Excel KonularI