Tel:

Fax:

Email:

www.hayatiboskut.com.tr

Celal Bayar Üniversitesi


Tübitak

Y.Ö.K


ÖSYM

Resmi Gazete


İletisim


Ana Sayfa

Hakkımızda

Tüm Programlar

Makaleler

Kİmya ana bİlİm dalI Web sİtemİze hoşgeldİnİz
Ana Sayfa HakkImIzda Tüm Programlar Makale İletİşİm
bİlgİsayar,tasarIm ve yazIlIm teknolojİsİ www.hayatiboskut.com.tr

5.4 Microsoft Office SmartArt Grafikleri

Microsoft Office 2007 ile gelen güzel özelliklerinden biri de “SmartArt Grafikleridir.” SmartArt grafikleri Office 2010 ile birlikte daha da geliştirildi. SmartArt grafikleri bilgi ve fikirleri görsel olarak sunmak için kullanılır. Office 2010 ile birlikte gelen SmartArt grafikleri ve temalar gibi yeni özellikler sayesinde, farenizi birkaç tıklamayla tasarımcı kalitesinde çizimler oluşturabilirsiniz. Microsoft Office Excel 2010 uygulamalarında SmartArt grafiği oluşturabilirsiniz.

 Bir SmartArt grafiği oluştururken İşlem, Hiyerarşi, Çember veya İlişki gibi 9 farklı SmartArt grafik türünden birini seçmeniz istenir. Türler, SmartArt grafiği kategorilerine benzer ve her tür farklı birkaç düzen içerir.


Örnek Uygulama: SmartArt Nesnesi Ekleme

1. Ekle sekmesi - SmartArt komut düğmesini tıklayın.

2. Eklemek istediğiniz SmartArt nesnesini seçin. “Metin” kutularını tıklayıp içlerindeki metni silin ve SmartArt’a eklemek istediğiniz metinleri yazın. SmartArt nesnesini fare ile kenarından tutup çalışma sayfasının istediğiniz kısmına yerleştirin.

3. SmartArt araçları Tasarım sekmesi Düzenler ve SmartArt stilleri grubu komut düğmeleri ile nesneyi biçimlendirin. SmartArt nesnesi eklenmiş tablo aşağıdaki gibidir.


6 Açıklama Pencerelerini Görüntüleme / Gizleme

Açıklama eklediğiniz hücrelerde sağ üst köşeye kırmızı nokta eklenir. Fare imleci, kırmızı nokta olan hücreye getirildiğinde açıklama otomatik olarak görünür. Açıklama pencerelerini sürekli görüntüleyebilir ya da gizleyebilirsiniz. Açıklama pencerelerini görüntülemek ya da gizlemek için:

1. Dosya (File) sekmesi  - Seçenekler - Gelişmiş sekmesini tıklayın.

2. Görüntü seçenekleri altında, Açıklamalar ve göstergeler seçeneğini işaretleyin.


3. Tüm açıklamalar görünür.


4. Açıklama pencerelerini gizlemek ve sadece açıklama olan hücrelerin sağ üst köşesinde kırmızı noktaları görüntülemek için Yalnızca göstergeler, açıklamalar üzerine gidildiğinde seçeneğini işaretleyin.

5. Açıklama imlerini (kırmızı noktaları) gizlemek için Açıklama veya gösterge yok seçeneğini işaretleyin.

6.1 Çalışma Sayfası Görünümlerini Ayarlama

Çalışma sayfası görünümünü istediğinize göre değiştirebilirsiniz. Kılavuz çizgilerini kaldırabilir, satır ve sütun başlıklarını gizleyebilir, kılavuz çizgisi renklerini değiştirebilir, formüllerin sonuçlarını değil de formülün kendisini görüntüleyebilirsiniz.

6.1.2 Sayfa Sonlarını Görüntüleme-Gizleme

Excel çalışma sayfaları 16.384 sütun ve 1.048.576 satırdan oluşmaktaydı. Yani bir sayfa 16.384*1.048.576=17.179.869.184 hücreden oluşur. Çalışma sayfasında kullanacağınız sayfa boyutuna göre sayfa sonlarını görebilirsiniz. Örnek A4 kağıdı kullanıyorsanız normalde 9 sütun ve 55 satır, diğer bir değişle 9*55=495 hücre bir sayfaya sığar. Dolayısıyla bir çalışma sayfasına 17.179.869.184/495=34.706.806 A4 sayfası sığmaktadır. Ancak bu sayfa sayısı tablolarınızı biçimlendirme duruma ve sayfa boyutlarına göre değişebilir. Sayfa sonlarını çalışma sayfasında görmek için:

1. Dosya (File) sekmesi - Seçenekler - Gelişmiş sekmesini tıklayın.


2. Bu çalışma sayfasının seçeneklerini göster seçeneğinin altında, Sayfa Sonlarını Göster seçeneğini işaretleyin.

3. Ekran görünümünüzü sağ alt köşedeki yakınlaştır-uzaklaştır düğmesi yardımıyla %40-50 olarak değiştirin. Çalışma ekranında sayfa sonları aşağıdaki kesik çizgilerle gösterilecektir. Eğer daha önce sayfa düzenlemesi yapmışsanız sayfa sonları gösterilemeyebilir. Yeni bir dosya açıp işleminizi yeni dosya üzerinde yapın.


 Excel KonularI  Excel konularIna  Devam bİr Öncekİ Konu

Bölüm - 6