Tel:

Fax:

Email:

www.hayatiboskut.com.tr

Celal Bayar Üniversitesi


Tübitak

Y.Ö.K


ÖSYM

Resmi Gazete


İletisim


Ana Sayfa

Hakkımızda

Tüm Programlar

Makaleler

Kİmya ana bİlİm dalI Web sİtemİze hoşgeldİnİz
Ana Sayfa HakkImIzda Tüm Programlar Makale İletİşİm
bİlgİsayar,tasarIm ve yazIlIm teknolojİsİ www.hayatiboskut.com.tr

4.8.7 Tablo Öğelerini Biçimlendirmek İçin Tablo Stili Seçeneklerini Belirleme

1. Çalışma sayfasında tablo stili seçeneklerini uygulamak istediğiniz tabloyu seçin.

2. Tasarım sekmesinde, Tablo Stili Seçenekleri grubunda şunlardan birini yapın:

4.9 Hücre Stilini Uygulama, Oluşturma veya Kaldırma

Tek adımda birçok biçim uygulamak ve hücrelerin biçimlendirmesinin birbirine uygun olmasını sağlamak için hücre stilini kullanabilirsiniz. Hücre stili yazı tipi boyutları, sayı biçimleri, hücre kenarlıkları ve hücre gölgelendirmesi gibi biçimlendirme özelliklerinin tanımlı bir kümesidir. Belirli hücrelerde değişiklik yapılmasını önlemek için hücreleri kilitleyen hücre stilini de kullanabilirsiniz.

       Microsoft Office Excel’de uygulayabileceğiniz veya değiştirebileceğiniz birçok yerleşik hücre stili vardır. Kendi özel hücre stilinizi oluşturmak için de bir hücre stilini değiştirebilir veya çoğaltabilirsiniz.


4.9.1 Hücre Stili Uygulama

1. Biçimlendirmek istediğiniz hücreleri seçin. İlk hücreyi tıklayın ve farenin sol tuşunu basılı tutup seçmek istediğiniz son hücreye kadar sürükleyin veya ilk hücreye tıklayın. Shift tuşunu basılı tutup yön tuşları ile seçmek istediğiniz en son hücreye kadar gidin. Hücrelerin seçimini iptal etmek için çalışma sayfasındaki herhangi bir hücreyi tıklayın.

2. Giriş sekmesi - Stiller grubu - Hücre Stilleri komut düğmesini tıklayın.

3. Uygulamak istediğiniz hücre stilini tıklayın.

4.9.2 Hücreye Açıklama Ekleme, Düzenleme, Silme, Kopyalama

Excel çalışma sayfasında hücrelere istediğiniz gibi açıklama notları ekleyebilirsiniz. Hücreye açıklama eklemek için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanabilirsiniz:

1. Gözden Geçir sekmesi -Yeni Açıklama komut düğmesini tıklayın.

2. Açıklama ekleyeceğiniz hücreyi sağ tıklayıp Açıklama Ekle seçeneğini işaretleyin.

3. Açıklama eklemeniz için metin kutusu görünür. Buraya istediğiniz açıklamayı yazın.

4. Açıklama yazdığınız hücrede sağ üst köşede kırmızı nokta oluşur.

Örnek Uygulama: Hücreye Açıklama Ekleme

Aşağıdaki tabloda “USD Kuru” yazan hücreye “USD kuru varsayılan değer olarak alınmıştır. Her dönem başlangıcında USD kuru ay boyunca sabitlenecektir.” Açıklamasını girelim.

1. B3 hücresini tıklayıp Gözden Geçir sekmesi Yeni Açıklama komut düğmesini tıklayın veya sağ tıklayıp Açıklama Ekle seçeneğini işaretleyin.

2. Ekrana gelen kutuya “USD kuru varsayılan değer olarak alınmıştır. Her dönem başlangıcında USD kuru ay boyunca sabitlenecektir.” Açıklamasını yazın.
3. Yazdığınız açıklamanın yazı tipini, boyutunu, rengini, biçimini istediğiniz gibi değiştirin.


Hayati cbu: USD kuru varsayılan değer olarak alınmıştır. USD kuru Eylül-Ekim-Kasım aylarında

sabitlenecektir.


Hayati cbu: USD kuru varsayılan değer olarak alınmıştır. USD kuru Eylül-Ekim-Kasım aylarında

sabitlenecektir.


4. Eklediğiniz açıklamayı daha sonra görmek için fare imlecini kırmızı nokta olan hücreye getirdiğinizde açıklama otomatik olarak görünür.


4.9.3 Hücredeki Açıklamaları Silme:Hücrelere eklediğiniz açıklamaları aşağıdaki yöntemlerden birini kullanarak silebilirsiniz:

4.9.4 Hücredeki Açıklamaları Kopyalama: Hücrelere eklediğiniz açıklamaları başka hücrelere kopyalayabilirsiniz.

1. Açıklamasını kopyalamak istediğiniz hücreyi tıklayın.

2. Giriş sekmesi - Kopyala komut düğmesini tıklayın veya Ctrl+C tuşlarına basın veya Kopyala aracını tıklayın.

3. Açıklamayı yapıştırmak istediğiniz hücreyi tıklayın (birden fazla hücre seçebilirsiniz).

4. Giriş sekmesi- Özel Yapıştır komut düğmesini tıklayın veya sağ tıklayıp Özel Yapıştır seçeneğini işaretleyin. Açıklamalar seçeneğini işaretleyip Tamam düğmesini tıklayın.


Excel’de çalışma sayfalarına Resim, Çizim, Otomatik Şekil, WordArt ve SmartArt Nesnesi ekleyebilirsiniz. Böylece görsel açıdan daha dikkat çekici tablolar oluşturabilirsiniz.

5. Microsoft Office de  Resim Ekleme : Excel dosyalarınıza, bilgisayarınızda kayıtlı olan dosyalardan veya Office ile birlikte kurulan küçük resimlerden resimler ekleyebilirsiniz. Böylece daha etkileyici tablolar oluşturabilirsiniz. Eklediğiniz resimleri tablolarınıza değişik şekillerde yerleştirebilirsiniz. Resim düzenleme seçenekleri Office 2010’da oldukça geliştirildi.

5.1 Dosyadan Resim Ekleme: Diskinizde (hard disk), taşınabilir diskinizde (flash bellek, SD card), dijital fotoğraf makinenizde ya da CD/DVD’de kayıtlı ya da internetten indirdiğiniz fotoğraf ya da resimleriniz varsa kolayca Excel tablolarınıza ekleyebilirsiniz.

1. Ekle - Resim seçeneğini işaretleyin.

2. Eklemek istediğiniz resmin bulunduğu klasörü açın.


 Excel KonularI  Excel konularIna  Devam bİr Öncekİ Konu

Bölüm - 5