Seçenek Açıklama
Tüm Seçenekler: Arama seçenekleri ayrıntılarını gösterir.
Değiştir: Aranan kelimeyi yeni kelime ile bir kez değiştirir.
Tümünü Değiştir: Aranan bütün kelimeleri yeni kelime ile değiştirir.
Sonrakini Bul: Bulunan kelimeyi değiştirmeden bir sonraki kelimeyi bulur.
İptal: Bul ve Değiştir penceresini kapatır.
UYARI: Kelime Bulma işleminde anlatılan detaylar Değiştirme işlemi içinde geçerlidir. Bu detayları kullanarak yazı tipleri, boyutları, renkleri vs. değiştirilebilir.
Değerlerin Kopyalanması
Üzerinde çalıştığınız dosyada işlem yapılırken daha önce kullanılan tablolar, resimler, metinler tekrar kullanılacaksa bu değerler yeniden yazılmaz. Daha önce yazıldığı yerden kopyalanır. Kopyalama değerleri çoğaltma benzerini oluşturma işlemidir.
Özel Yapıştır Seçenekleri
Herhangi bir web sayfasından metin, tablo, resim kopyalamak istediğinizde, ya da Excel dosyasından bir grafik ya da Excel tablosunu Word belgesine kopyalamak istediğinizde yöntem olarak Kopyala-Yapıştır işlemini uygularsanız, metin, tablo, resim içerdiği linkler, fontlar, renkler korunarak eklenir.Bu durum birçok soruna neden olur.Web sayfalarından, özellikle Excel,PowerPoint gibi uygulamalardan tablo, sunu kopyalandığında Giriş Yapıştır Özel Yapıştır seçenekleri kullanılır. Özel Yapıştır seçeneği seçildiğinde ekrana gelen pencerede yapılacak işleme uygun seçenek işaretlenir.
Aşağıdaki örnekte, Excel tablosunun Word belgesine hangi şekilde kopyalanacağına kolayca karar verebilirsiniz.
Giriş Özel Yapıştır seçenekleri seçeneği seçildiğinde ekrana aşağıdaki pencere gelir. Yapılacak işleme uygun seçenek işaretlenir.
- Türü: Bu kutuda kopyaladığınız içeriğe göre yapıştırma yapabileceğiniz seçenekler vardır. Örneğin, bir Excel sayfasını Word belgesine kopyalayacaksanız, Excel tablosunu hangi türlerde yapıştırabileceğinizi belirtir.
- Yapıştır: Kestiğiniz veya kopyaladığınız kısmı ekleme noktasına Tür kutusunda seçtiğiniz biçimde yapıştırır.
- Bağ Yapıştır: Kestiğiniz veya kopyaladığınız kısmı yapıştırır ve verilerin kaynak dosyasına bir bağlantı oluşturur. Örnek: Excel, PowerPoint gibi uygulamalardan kopyalanan verileri nesne olarak ve bağlantılı kopyalar. Yani Excel, PowerPoint’ten bağlantılı kopyalama yapıldığında kopyalanan değerler Excel ya da PowerPoint’te değiştirildiğinde aynı değişiklikler Word’e kopyalanan kısım üzerinde otomatik olarak yapılır.
- Simge Olarak Göster: Bağlantılı veya katıştırılmış nesneyi simge olarak görüntüler. Nesneyi açmak veya düzenlemek için, simgeyi çift tıklayın.
- Sonuç: Sonuç alanında, Microsoft Word, belirlenen seçeneklerin etkisini açıklar.
Örnek Uygulama: Özel Yapıştır
Excel tablosunu Word belgesine bağlantılı olarak kopyalayalım.
1. Excel başlatılır. Kopyalanacak tablonun bulunduğu dosya açılır.
2. Tablo seçilir.
3. Giriş sekmesi Kopyala aracını tıklayın veya Ctrl+C tuşlarına basın veya sağ tıklayıp Kopyala seçeneğini işaretleyin.
4. Görev çubuğundan Word’e geçiş yapın.
5. Giriş sekmesi Yapıştır aracı okunu tıklayıp Özel Yapıştır seçeneğini ve Microsoft Office Excel… Çalışma Sayfası Nesne seçeneğini işaretleyip, Tamam düğmesini tıklayın.
6. Excel’e geçiş yapıp, tablonuzu biçimlendirin.
7. Word’e geçtiğinizde aynı değişikliklerin tabloda yapışmış olduğunu göreceksiniz eğer yapılan güncellemeler Word belgesine aktarılmaz ise, Word belgesine bağlantılı kopyaladığınız tablo, grafik, resim, metin vb. üzerine sağ tıklayıp Bağlantıyı Güncelleştir seçeneğini işaretleyin. Word’deki tablonun son hali aşağıdaki gibidir.
7.4.3. Panoyu Kullanma
Kopyalama ve taşıma yapılırken kopyalanan ve kesilen kısımlar panoya aktarılır. Yapıştır seçildiğinde panodan yapıştırılır. Bu işlem ofis 2000’den önce bir kez yapılırdı. Ofis 2010’da ve sonrasında aynı anda 24 tane pano kullanılabilir. Böylece arka arkaya farklı alanlar için kopyalama ya da taşıma yaptığınızda daha önce kopyaladığınız ya da taşıdığınız kısımları panodan yapıştırabilirsiniz. Panoyu görüntülemek için Giriş sekmesi Pano diğer seçenekler düğmesini tıklayın. Pano görüntülenir.
8.1. Tablo ve Çizelge Oluşturma
Liste halindeki bilgileri (adres, fiyat listesi vs.) tablo şeklinde düzenlemek hem düzenli görünmelerini sağlar, hem de bir ifadenin bulunmasını kolaylaştırır. Tablo şeklindeki iş başvuru formları, teklif tabloları da Word tablolarıyla hazırlanabilir.
Tablo oluşturmak için aşağıdaki yöntemlerden biri kullanılır.
1. Ekle sekmesi Tablo komut düğmesi ile…
Bİlgİsayar Teknolojİ KonularI ve Word
Bİlgİsayar Teknolojİ KonularI ve Word' Devam
bİr Öncekİ Konu